طب سنتی

تازه های طب سنتی

طب سنتی

تازه های طب سنتی

طبقه بندی موضوعی
  • ۰
  • ۰

علائم سرطان

 در مطالعه‌ی اخیری که بر روی ۱۷۰۰ بزرگسال در انگلستان انجام شد و در مجله‌ی PLOS ONE  منتشر گردید، بیش از نیمی از بزرگسالان این علائم را نادیده گرفته و بعنوان ناراحتی‌های جزئی به آنها نگاه می‌کنند. به همین دلیل این افراد به خود زحمت نمی‌دهند تا به پزشک مراجعه کرده و مشکل خود را با او درمیان بگذارند.

این مطالعه توسط موسسه‌ی خیریه‌ای به نام Cancer Research UK تدارک دیده شد که هزینه‌های مالی برای تحقیقات مرتبط به بیماری‌های سرطانی را فراهم می‌کنند. محققین این پژوهش از دانشگاه لندن به شرکت‌کنندگان که همی ۵۰ سال به بالا سن داشتند، لیستی از ۱۷ نشانه را دادند و از آنها درخواست کردند تا هرکدام از نشانه‌ها را که در طول ۳ ماه گذشته تجربه کرده‌اند را علامت بزنند. همچنین از شرکت‌کنندگان خواسته شد تا مشخص کنند که برای کدام از نشانه‌ها به پزشک مراجعه کرده‌اند.

این ۱۰ نشانه از لیست ۱۷تایی، همگی از نشانه‌های شناخته شده‌ی سرطان هستند:

-تغییر در ظاهر خال

-تغییر مداوم در عادات روده

-تغییر مداوم در عادات مثانه

-سرفه بدون دلیل

-زخمی که خوب نمی‌شود

-دشواری مداوم در بلع

-کاهش وزن بدون دلیل

-درد مداوم و بدون دلیل

-توده‌ی بدون دلیل

-خونریزی بدون دلیل

اغلب شرکت‌کنندگان این نشانه‌ها را با سرطان مرتبط نمی‌دانستند و آنها را به مشکلاتی مانند آرتریت، کیست، عفونت و پیری ربط داده بودند.

سایر علائمی که در این لیست وجود داشتند با سرطان مرتبط نبودند:

-تنگی نفس

-سرگیجه

-سردرد

-گلودرد

-احساس سنگینی قلب

-احساس خستگی یا کمبود انرژی

-درد قفسه سینه

در میان ۵۳درصد از شرکت‌کنندگان که نشانه سرطان را تجربه کرده بودند، تنها ۲درصد از آنها به دنبال مراقبت پزشکی رفتند. یکی از محققین اشاره کرد که اغلب افرادی که با علائم سرطان مواجه شده بودند، به سرطان مبتلا نبودند. اما بسیار مهم است که برای اطمینان و تشخیص به موقع به پزشک مراجعه کرده و خیال خودتان را راحت کنید

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی